Stížnost je třeba podat u útvaru policie, proti jehož příslušníkovi nebo zaměstnanci směřuje.
Za správné vyřízení stížnosti odpovídá ředitel útvaru policie.
Pokud stěžovatel má za to, že jeho stížnost nebyla řádně vyřízena, může požádat nadřízený správní orgán (útvar policie), aby přešetřil způsob vyřízení stížnosti.
Útvar, který stížnost přijal a není k jejímu vyřízení věcně příslušný, ji postoupí útvaru, do jehož působnosti vyřízení náleží, a současně o tom vyrozumí stěžovatele. Z toho důvodu je třeba důsledně dodržovat ustanovení příslušného právního předpisu a v první řadě se obracet na ředitele útvaru policie, nadřízeného konkrétnímu příslušníkovi nebo zaměstnanci policie.
Pokud občan nedodrží výše uvedený postup, prodlužuje se doba vyřízení stížnosti; proto není na místě zasílat stížnosti k rukám ministra vnitra či policejního prezidenta.