V případě vzniku nebo při přetrvávajících potížích s kvalitou příjmu doporučuje Český telekomunikační úřad postupovat následovně:
1.) Posluchač rozhlasového nebo televizního vysílání musí vždy nejprve zajistit kontrolu vlastního přijímacího zařízení.
Při příjmu prostřednictvím individuální antény, zejména:
zkontrolovat instalaci přijímacího zařízení: venkovní antény (její vhodnost pro přijímaný kanál, mechanický stav, upevnění, směrování a polarizaci), zesilovače (nutnost a vhodnost jeho použití), anténního svodu (celistvost, správné připojení, použití symetrizačního členu), vlastního přijímače (bezchybnou funkci a správné naladění na přijímaný kmitočet), přidružených zařízení (připojení audio-video techniky, satelitního přijímače, set-top-boxu atd.),
Při společném příjmu prostřednictvím televizního kabelového rozvodu (dále jen "TKR") nebo společné antény (dále jen "STA"), zejména:
zkontrolovat celistvost účastnické šňůry, včetně jejího správného připojení, a vlastní přijímač (jeho bezchybnou funkci a správné naladění na přijímaný kmitočet),
v případě, že není zjištěna závada vlastního přijímacího zařízení v bytě, kontaktovat provozovatele společného rozvodu (TKR nebo STA), který zajistí odstranění případné závady společného rozvodu.
V případě pochybností je vhodné učinit dotaz na kvalitu příjmu u sousedů v okolí.
2.) V případě nedostatečného pokrytí televizním nebo rozhlasovým signálem je třeba, aby orgány místní samosprávy požadovaly jeho zlepšení u provozovatele příslušného televizního nebo rozhlasového vysílání.
3.) V případě přetrvávajících problémů s kvalitou příjmu a při bezchybné funkci přijímacího zařízení posluchače (diváka) a společného rozvodu (TKR nebo STA) je možné požádat Český telekomunikační úřad o zjištění zdroje rušení dle § 100 odst. 6 zákona č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a o změně některých souvisejících zákonů (zákon o elektronických komunikacích), ve znění pozdějších předpisů.
V případě pochybností může Český telekomunikační úřad požadovat od posluchače (diváka) potvrzení odborné firmy o bezchybnosti přijímacího zařízení.
4.) Při vzniku problémů, v souvislosti s mimořádnými podmínkami šíření rádiových vln (trvají vždy po omezenou dobu, např. při inverzním počasí nebo bouřkové činnosti), nelze zajistit pomoc, kromě případného přeladění na příjem jiného kanálu.